Brede zoekwoorden

Brede zoekwoorden
Brede zoekwoorden

Over Brede zoekwoorden heb je de minste controle. Als je een breed zoekwoord in je lijst opneemt dan bepaalt Google in grote mate waarop je vertoond wordt. Je brede zoekwoord wordt geactiveerd bij synoniemen, spelfouten en meervoudsvormen. Ook hoeven de woorden niet in een bepaalde volgorde te staan. Brede zoekwoorden zijn erg nuttig om informatie te verzamelen over het zoekgedrag van een consument maar kost vaak veel geld en converteert slecht. Brede zoekwoorden zijn een veel geziene fout bij Adwords beginners.

Voorbeeld breed zoekwoord: rode schoenen
Deze zoekwoorden worden nu ook geactiveerd bij bijvoorbeeld:

  • rood
  • schoenen
  • tweedehands rode schoenen
  • hoe was ik rode schoenen?

Breed aangepast (Modified broad match)

Met Breed aangepast zoekwoorden blijf je toch veel informatie verzamelen maar behoud je de controle over de woorden die een zoekopdracht minimaal moet bevatten. Je maakt Breed zoekwoord “aangepast” door er zonder een spatie een + voor te zetten. In vergelijking met de gewone brede variant worden synoniemen en gerelateerde zoekopdrachten nu niet meegenomen wat veel onzin scheelt. En onzin kost geld.

Voorbeeld modified broad match zoekwoord: +rode +schoenen

Deze zoekwoorden worden nu ook geactiveerd bij bijvoorbeeld:

  • tweedehands rode schoenen
  • schoen rood kopen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *