Adwords sitelinks

Adwords sitelinks
Adwords sitelinks

Adwords sitelinks zijn zogeheten “advertentie extensies” en zijn links die onder Adwords advertenties te vinden zijn. Adwords sitelinks zorgen ervoor dat een Adwords advertenties niet één maar meerdere landingspagina’s krijgt. Eigenlijk geeft Google de mogelijkheid voor vijf advertenties in één.

Waar zijn Adwords sitelinks goed voor?

Adwords sitelinks bieden een unieke kans om je Unique Selling Points (usp’s), relevante categorieën of andere onderwerpen aan te stippen die je doorklikratio (CTR) kunnen verhogen. Omdat het je doorklikratio verhoogt is het logisch dat Google dezelfde klikkosten rekent als een gewone advertentietekst. Er kunnen tot tien sitelinks worden toegevoegd.

Bij de Adwords sitelinks kunnen ook beschrijvingen worden toegevoegd. Twee keer 35 characters om extra toe te lichten waar de link naar toe leidt. De beschrijving kan weer leiden tot een extra hoge doorklikratio. Deze extra grote Adwords sitelinks worden alleen nog maar getoond bij “branded advertenties” oftewel merknamen en worden “enhanced sitelinks” genoemd.

Google beslist op basis van relevantie en de kwaliteitsscore van een advertentie welke Adwords sitelinks er getoond worden. Om ervoor te zorgen dat de links worden geactiveerd moeten de advertenties al een geruime tijd bovenaan staan in de zoekresultaten. De links binnen de advertentie mogen de gebruiker niet leiden naar de een andere website dan de website waar de eigenlijke advertentie naar verwijst. Deze moeten linken binnen hetzelfde domein.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *